تفاوت کوله پشتی زنانه و مردانه در چیست؟ + راهنمای خرید کوله

1403-05-12 08:10:17

تفاوت کوله پشتی زنانه و مردانه در چیست؟ + راهنمای خرید کوله

بیشتر افراد هنگام خرید کیف یا کوله مردانه و زنانه بیشتر به رنگ محصول، نوع طراحی و ظاهر آن توجه می‌کنند. درصورتی‌که بین کوله پشتی‌های زنانه و مردانه از نظر ساختار نیز تفاوت‌هایی وجود دارد. همان‌طور که کوله پشتی‌های مناسب کوهنوردی با کوله پشتی‌های مخصوص مدرسه فرق می‌کنند. کوله پشتی زنانه و مردانه نیز با یکدیگر تفاوت دارند. همین باعث می‌شود تا برندهای تولید کننده کیف و کوله پشتی برای ساخت و تولید مدل‌های زنانه و مردانه استانداردهای متفاوتی را مد نظر قرار دهند. شما هم اگر قصد خرید کوله پشتی را دارید، باید علاوه بر رنگ و ظاهر کوله به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توجه داشته باشید.


مهمترین نکات برای انتخاب کوله پشتی زنانه و مردانه

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند به جای کیف دستی از کوله پشتی استفاده کنند. اما بعضی از آن‌ها نمی‌دانند که چه تفاوتی بین کوله پشتی‌های زنانه و مردانه وجود دارد. ممکن است این مشکل برای آقایان هم پیش بیاید به همین خاطر در این قسمت به ویژگی‌های کلیدی که می‌توانند کوله پشتی‌های زنانه را از کوله پشتی‌های مردانه متمایز کنند، اشاره می‌کنیم.

با توجه به این نکات خواهید فهمید که چگونه کوله پشتی مناسبی را با توجه به نیازها و سبک زندگی خودتان انتخاب کنید. در میان کوله پشتی‌های زیبا و کلاسیک بنج می‌توانید نمونه‌های زیبای زنانه و مردانه را با کیفیت‌های بالا پیدا کنید. در واقع امروزه علاوه بر لباس‌ها بعضی از وسایل مانند کیف و کوله پشتی هم یونیسکس هستند و بین زن‌ها و مردها به صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته برای اینکه مدل‌های زنانه و مردانه را با یکدیگر مقایسه کنید، باید نکات زیر را بدانید. زیرا کوله پشتی‌های زنانه بر اساس نیاز خانم‌ها طراحی می‌شوند و کوله پشتی‌های مردانه ویژگی‌هایی متناسب با ساختار بدنی آقایان را دارند.

طراحی و نحوه تولید

اولین نکته‌ای که می‌تواند نشان دهنده تفاوت کوله مردانه و زنانه باشد، نوع طراحی و نحوه ساخت کوله پشتی است. کوله پشتی‌های خانم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ویژگی‌های ظاهری خانم‌ها مطابقت بیشتری دارند. خانم‌ها دارای تنه کوتاه‌تر شانه باریک‌تر و باسن پهن‌تر هستند. بنابراین مرکز ثقل بدن خانم‌ها نسبت به آقایان فرق می‌کند. همین باعث می‌شود تا طول کوله پشتی‌هایی که برای خانم‌ها تولید می‌شوند، کوچک‌تر باشد و بندهای شانه آن‌ها را باریک‌تر طراحی کنند.

در مقابل کوله پشتی‌های آقایان دارای طول بلندتر هستند و بندهایی که روی شانه قرار می‌گیرد، پهن‌تر هستند. کوله پشتی‌های مردانه وزن کیف را روی شانه‌ها می‌اندازند. اما کوله پشتی‌های زنانه بیشتر فشار و وزن کیف را روی قسمت کمر توزیع می‌کنند.


اندازه کوله پشتی

کوله پشتی‌های زنانه به گونه‌ای ساخته می‌شوند که اندازه و ظرفیت کمتری دارند. یعنی شکل ظاهری این کوله پشتی‌ها هم نشان می‌دهد که نسبت به نمونه‌های مردانه ظرفیت کمتری دارند. کوله پشتی که مناسب با ویژگی‌های ظاهری خانم‌ها باشد، راحتی آن‌ها را فراهم می‌کند و هنگام حمل وسایل انرژی کمتری از خانم‌ها می‌گیرد. البته اگر بخواهید بیش‌ازحد دقیق عمل کنید، باید هنگام انتخاب کوله پشتی آن را متناسب با اندازه نیم تنه خودتان انتخاب کنید. یعنی بر اساس نوع بدن و اندازه تنه، کوله پشتی مناسب خریداری نمایید. اگر به این نکته توجه کنید تجربه کمر درد و ناراحتی را نخواهید داشت.


سبک و استایل

درست است که راحتی و اندازه کوله پشتی اهمیت زیادی دارد. اما یکی دیگر از نکاتی که کمک می‌کند تفاوت کوله پشتی زنانه و مردانه را تشخیص دهید، استایل و سبک طراحی است. در چند سال اخیر کوله پشتی‌های زنانه به یک مد ضروری تبدیل شده‌اند. نمونه‌های زنانه بسیار شیک هستند و فضای کافی برای قرار دادن لپ‌تاپ، تبلت، وسایل شخصی و تمام دستگاه‌های دیجیتال را دارند. نمونه‌های مردانه هم همین ویژگی‌ها را دارند. این کوله پشتی‌ها هم شیک هستند، هم از مواد اولیه با دوام و با کیفیت ساخته می‌شوند. اکثر مدل های مردانه دارای پورت یو اس بی هستند.

وزن کوله پشتی

کوله پشتی‌های زنانه داری وزن کم‌تری هستند. به همین خاطر اگر برای مسافت‌های طولانی از آن استفاده کنند، خسته نمی‌شوند. وزن کوله پشتی‌های زنانه کمتر از ۲ کیلوگرم است. بنابراین اگر قصد خرید کوله پشتی مردانه یا زنانه را دارید، بهتر است حتماً به وزن کوله پشتی توجه کنید و برای آقایان نمونه‌هایی را انتخاب کنید که وزن بیشتری دارند. معمولاً کوله‌های زنانه جزئیات بیشتری دارند تا خانم‌ها بتوانند وسایل خود را داخل قسمت‌های مختلف آن قرار دهند. اکثر خانم‌ها از لوازم آرایشی، اکسسوری و لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند. به همین خاطر کوله پشتی‌های آن‌ها دارای بخش‌های کوچک برای حمله وسایل کوچک است. در مقابل کوله پشتی‌های مردانه بخش‌های بزرگ‌تر و جادارتری برای قرار دادن وسایل سنگین‌تر دارند.


کمربند کوله پشتی

کوله پشتی‌های زنانه و مردانه ممکن است دارای کمربند باشند. بیشتر مدل‌هایی که برای کوهنوردی استفاده می‌شوند، دارای کمربند هستند. از روی اندازه کمربند کوله پشتی می‌توان تفاوت بین مدل‌های زنانه و مردانه را تشخیص داد. کوله پشتی‌های زنانه دارای کمربندهای باریک‌تری هستند که متناسب با فرم بدن زنان طراحی شده و انحنای بیشتری دارند. به همین خاطر با ویژگی لگن خانم‌ها و قوس کمر آن‌ها تطابق بیشتری دارند. اما کمربند کوله پشتی‌های مردانه، انحنای کمتری دارد و پهن‌تر است بنابراین توزیع فشار را به صورت متناسب روی لگن و کمر آقایان قرار می‌دهد.


جنس و رنگ‌

کوله پشتی‌های رنگ روشن معمولاً زنانه بوده و توسط خانم‌ها انتخاب می‌شوند. در مقابل کوله پشتی‌های مردانه اکثراً با رنگ‌های تیره‌تر تولید می‌شوند و جنس مقاوم‌تر و سخت‌تری برای تحمل شرایط آب و هوایی دارند.


جمع‌بندی تفاوت کوله پشتی زنانه و مردانه

با بررسی نکاتی که درباره تفاوت کوله مردانه و زنان ارائه کردیم، احتمالاً حالا دیگر می‌دانید تفاوت اصلی بین این کوله پشتی‌ها چیست.

  • مهم‌ترین ویژگی کوله پشتی‌های زنانه را می‌توان دارا بودن بندهای شانه‌ای کوتاه، رنگ‌بندی و طراحی زنانه دانست.
  • در مقابل کوله پشتی‌های مردانه دارای بندهای پهن‌تری هستند و بخش پشتی کوله بلندتر و جادارتر است.
  • کوله‌های زنانه و مردانه را متناسب با نیازهای فیزیکی و آناتومیکی خانم‌ها و آقایان طراحی می‌کنند.

البته هر کوله پشتی می‌تواند با توجه به نوع فعالیت، ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. برخی از کوله پشتی‌های کوهنوردی هستند که هم برای خانم‌ها، هم آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرند و این سلیقه هر فرد است که نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب کوله پشتی دارد. طول سفر نیز می‌تواند هنگام انتخاب کول پشتی یک عامل تأثیرگذار باشد. مطمئناً برای سفرهای طولانی کوله پشتی‌هایی که ظرفیت بزرگ‌تری دارند، استفاده می‌شوند و دیگر چندان به مدل آن‌ها و زنانه یا مردانه بودنشان توجهی نمی‌شود.

با مراجعه به سایت بنج ایران می‌توانید انواع کوله مردانه و زنانه را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کیفیت بالا پیدا کنید. بعضی از مدل‌های کوله پشتی بنج نیز متناسب با ویژگی‌های فیزیکی خانم‌ها و آقایان طراحی شده‌اند. بنابراین اگر قصد انتخاب این کوله پشتی‌ها را داشته باشید به‌راحتی می‌توانید با مقایسه مدل‌های زنانه و مردانه، کوله پشتی مورد پسند خودتان را پیدا کنید.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت کوله مردانه و زنانه پرداختیم. شاید از نظر کاربرد، کوله پشتی‌های زنانه و مردانه تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند. اما از نظر طراحی، ساخت، رنگ، اندازه و ویژگی‌های ظاهری کوله پشتی‌های زنانه و مردانه تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. درصورتی‌که برای خرید کوله پشتی نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید. می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت بنج ایران تماس بگیرید. کارشناسان ما با ارائه مشاوره رایگان به شما کمک می‌کنند تا مدل‌های مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت انتخاب کنید.

https://instagram.com/bange_iran
bange
جاکلیدی جمع شونده
استفاده از جاکلیدی جمع شونده راهی آسان برای ایمن نگه داشتن کلیدهای خود و در دسترس نگه داشتن کلیدهای خود در هر زمان که به آنها نیاز داشتید است.
bange
زیپ YKK سفارشی
زیپ YKK به دلیل استانداردهای تولید بی عیب و نقص و فرآیندهای کنترل کیفیت کامل برای زیپ ها در سراسر جهان مورد اعتماد است.
bange
پارچه آب گریز
پارچه های ضد آب برای دفع مایعات به چیزی به نام زاویه سطح بستگی دارند.
bange
قفل TSA
قفل TSA یک سیستم امنیتی جهانی است که به مسافران اجازه می‌دهد چمدان‌های خود را قفل کنند، در حالی که به مقامات امنیتی اجازه می‌دهد بدون آسیب آنها را بازرسی کنند.